fbpx

Košický Syntax otvára nové priestory

Tento týždeň košická pobočka kanadskej IT spoločnosti Syntax otvára nové priestory v Auparku. Spoločnosť doteraz mala v prenájme celé desiate poschodie. Teraz rozširuje svoje priestory o ďalších 400 m2 na deviatom. Pri tejto príležitosti sme oslovili Managing Directora Syntax Systems Slovakia, pána Milana Števkova, aby nám prezredil, čo rozšíreniu priestorov predchádzalo a čo môžu zamestnanci od nových priestorov očakávať. 

Syntax pôsobí v Košiciach niečo cez dva roky. S akým počtom ľudí ste začínali a koľko vás je momentálne? 

Od vzniku firmy v Košiciach v máji uplynulo 5 rokov, keďže sme predým fungovali pod značkou Freudenberg IT. Pred akvizíciou so Syntaxom v apríli 2019 sme mali 53 zamestnancov. Za dva roky sme vďaka rastu biznisu a rozšíreniu nášho portfólia služieb ich počet takmer zdvojnásobili. Momentálne má Syntax 93 zamestnancov a v októbri sa prehupneme cez stovku, keď počet našich ľudí navýšime na 102. Zamestnávame aj 15 študentov, ktorí tvoria perspektívnu, ale už aj produktívnu časť našej firmy. 

Čiže za potrebou nových priestorov je váš nárast o takmer 100%, čo do počtu zamestnancov? 

Áno, na desiatom poschodí, kde teraz sedíme, máme k dispozícii 85 miest na sedenie. Už minulý rok sme na základe budúceho plánovaného rastu vedeli, že nám priestory, v ktorých sídli Syntax, nebudú postačovať. 

Väčšina IT spoločností prešla počas pandémie na remote prácu alebo prácu z domu. V dnešnom, dúfajme, že už v takmer post-covidovom období, sa mnohé z nich rozhodujú, ako ďalej. Uvažujú o hybridnom modely (striedanie office a práce z domu) alebo o zdieľaných, tzv. shared seats. Ako to bolo u vás s rozhodnutím rozšírenia priestorov, bolo jednoznačné? 

Kedže bolo obdobie pandémie a väčšinu roka sme pracovali všetci z domu, do úvahy pripadala aj alternatíva “shared workplaces“, čo by znamenalo ostať v pôvodných priestoroch a pre našich zemestnancov nastaviť kombinovaný model práce z domu a z office. Nechceli sme však toto rozhodnutie spraviť bez toho, aby sme sa opýtali na názor našich ľudí. Urobili sme teda interný prieskum a odpoveď bola jednoznačná v prospech práce z office. 

Ľudia (a si nie len u vás v Syntaxe) sociálny kontakt jednoducho potrebujú 🙂 Čo môžu v nových priestoroch vaši zamestnanci očakávať? 

Okrem nadštandardného vybavenia a 42 nových moderných pracovných miest, sa naši kolegovia môžu tešiť na útulnú posilňovňu, kde si budú môcť precvičiť najmä „core“ a k tomu samozrejme patrí aj sprchovací kút.

Chystáte k tejto príležitosti nejaké oficiality alebo oslavu? 

Slávnostné otvorenie nových priestorov plánujeme už tento piatok, 27. augusta. Keďže situácia v kontexte covidu je stále neistá a prognózy nie sú najlepšie, otváračku urobíme len v úzkom kruhu našich zamestnancov a pri dodržaní všetkých opatrení. Následne sa v priebehu septembra časť nášho košického Syntax tímu presunie do nových priestorov.

K tomu by som rád doplnil niekoľko slov. Chcem sa touto cestou poďakovať vedeniu Aupark Tower za prípravu priestorov a skvelej tímovej práci našich kolegov zo Syntaxu. Najmä Peťovi Stašákovi a Igorovi Klemovi, ktorí organizovali a implementovali projekt internej infraštruktúry a boli mojou pravou rukou. Ďakujem chalani a týmto pozdravujem aj ostatných kolegov a teším sa na stretnutie v piatok. 

Ďakujeme Milanovi Števkovovi za odpovede na naše otázky. 

Ak chceš mať vždy aktuálne informácie o živote v našej firme, nových pozíciach, odborných článkoch alebo Syntax podcastoch, staň sa našim followerom:

            

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Používame cookies aby sme vám mohli prinášať čo najlepší obsah.